3 Βήματα Για Να Διαχειριστείς Τις Δύσκολες Συζητήσεις όπως ένας CEO!




 Έχεις ποτέ προσπαθήσει να αποφύγεις μια δύσκολη συζήτηση γιατί νιώθεις ότι  θα έρθεις σε δύσκολη θέση αλλά στην πραγματικότητα “τίποτα δεν θα αλλάξει”; Εάν ναι, δεν είσαι ο μόνος! Σύμφωνα με μια πρόσφατη έρευνα του  Harvard, το 67% των managers αποφεύγουν να μιλήσουν με τους υφιστάμενους τους όταν τα πράγματα δυσκολεύουν. Και μια τέτοια στάση φυσικά εκτείνεται και στην προσωπική μας ζωή. Εάν λοιπόν, ανήκεις  και εσύ σε αυτήν την ομάδα, αλλά θέλεις να ξεκινήσεις να φέρνεις εις πέρας τέτοιες συζητήσεις με άνεση και αποτελεσματικότητα, αυτό το άρθρο θα σου δώσει την λύση! 


Θα μοιραστώ μαζί σου την απλή, πολυ-δοκιμασμένη και άκρως αποτελεσματική “φόρμουλα” που θα σε βγάλει ασπροπρόσωπο ακόμα και στις πιο δύσκολες συζητήσεις! Και το όνομα της είναι FBI.. ναι καλά άκουσες.. FBI! Ο εμπνευστής της ο Simon Sinek, μας προτείνει να ακολουθήσουμε  3 απλά βήματα, με οποία σειρά θελουμε, σε κάθε συζήτηση για να έχουμε τα μέγιστα αποτελέσματα! 



F= Feelings

Επικοινώνησε τα συναισθήματα σου. Εξήγησε στον συνομιλητή σου πως σε έκανε να αισθανθείς η συμπεριφορά του. Ένας από τους πιο συχνούς λόγους που κάποιος αναβάλει μια δύσκολη συζήτηση είναι ότι δυσκολεύεται να διαχωρίσει τα συναισθήματα από την ουσία του ζητήματος που αντιμετωπίζει. Ο  Simon αντίθετα, σου προτείνει να τα αγκαλιάσεις και να τα επικοινωνήσεις, ώστε να δώσεις στον συνομιλητή σου την ευκαιρία να κατανοήσει τον λόγο για τον οποίο επιλέγεις να κανείς αυτήν την συζήτηση. 



B= Behaviors

Το δεύτερο βήμα είναι να ορίσεις ξεκάθαρα και κατανοητά την συμπεριφορά που σε ενοχλεί. Είναι σημαντικό να είσαι συγκεκριμένος και να αποφύγεις τις γενικεύσεις. Για παράδειγμα, προτίμησε  να πεις “Καθυστέρησες να έρθεις στη συνάντηση της Τετάρτης και αυτό με έκανε να νιώσω ότι δεν την θεωρείς σημαντική” παρά “Όποτε έχουμε meetings καθυστερείς και αυτό με κάνει να νιώθω ότι δεν τα θεωρείς αρκετά σημαντικά”. Το γενικευμένο σενάριο δίνει την δυνατότητα στον συνομιλητή σου να βρεί παραθυράκια. Παραδείγματος χάρη, μια πιθανή απάντηση είναι “Δεν αργώ κάθε φορά, αλλά την τελευταία έχει πολύ κίνηση στο δρόμο” ή “Μα την Τρίτη ήρθα στην ώρα μου” κτλ. Πίστεψε με, δεν θέλεις να μπλέξεις σε μια τέτοια κατάσταση, και άλλωστε με αυτό τον τροπο όλη η συζήτηση θα χάσει την αξία της.



Ι= impact

Το τρίτο βήμα είναι να επικοινωνήσεις στον συνομιλητή σου πιο είναι το αντίκτυπο εάν συνεχίσει να έχει την ίδια συμπεριφορά, ώστε να καταλάβει ότι κάτι τέτοιο θα έχει αντίστοιχο αποτέλεσμα  και στον ίδιο. Για παράδειγμα, “Καθυστέρησες να έρθεις στη συνάντηση της Τετάρτης (behavior) και αυτό με έκανε να νιώσω ότι δεν την θεωρείς σημαντική (feelings). Φοβάμαι ότι εάν συνεχίσεις να έχεις μια τέτοια συμπεριφορά και οι ανώτεροι μας θα πιστέψουν το ίδιο, και αυτό θα σου στερήσει μια μελλοντική προαγωγή (impact) ” 





Εν κατακλείδι, πάντοτε θα υπάρχουν συζητήσεις που θα σου είναι δύσκολο να τις κανείς έως έναν βαθμό. Όμως, εμπιστευσου με  σε αυτό, η σιωπή και η αναβλητικότητα δεν λύνει ποτέ το πρόβλημα, στην πραγματικότητα το μεγενθύνει. Υιοθέτησε την μέθοδο FBI όταν χρειάζεται να βγάλεις εις πέρας δύσκολες συζητήσεις, εφάρμοσε την ξανά και ξανά έως ότου να γίνει βίωμα σου, και είμαι σίγουρη ότι σε λίγο καιρό οι δύσκολες συζητήσεις θα είναι μακράν πιο αποτελεσματικές!



Διάβασε επίσης Πως να διαχειριστείς αποτελεσματικά τις συγκρούσεις στο χώρο εργασίας.



*Κλείσε μια δωρεάν αναγνωριστική συνέδρια life coaching, στο https://dynamiscoaching.gr

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια