Πως να διαχειριστείς αποτελεσματικά τις συγκρούσεις στο χώρο εργασίας.


Δεν υπάρχει κάποιος εργασιακός χώρος χωρίς συγκρούσεις. Στην πραγματικότητα, οι διαμάχες είναι πιο συχνό φαινόμενο από ό,τι πιθανώς αντιλαμβάνονται οι περισσότεροι. Σύμφωνα με μελέτη της CPP – εκδότη του τεστ προσωπικότητας Myers-Briggs – ​​οι εργαζόμενοι αφιερώνουν σχεδόν 3 ώρες την εβδομάδα στην διαχείριση τους.  Δεδομένου ότι οι συγκρούσεις είναι αναπόφευκτες όταν συνεργάζονται άτομα με διαφορετικές ιδέες και μεθόδους, το να γνωρίζει κανείς πώς να τις επιλύει αποτελεσματικά είναι μια δεξιότητα ζωτικής σημασίας, για όποιον επιθυμεί να είναι ενεργό μέλος μιας ομάδας και να διατηρήσει θετικές επαγγελματικές σχέσεις. 

Οι αρνητικές επιπτώσεις της σύγκρουσης στο χώρο εργασίας μπορεί να περιλαμβάνουν μειωμένη παραγωγικότητα, συχνή απουσία, και τελικά την αλλαγή εργασίας. Ενώ το συναισθηματικό στρες μπορεί να είναι τόσο αιτία όσο και αποτέλεσμα της σύγκρουσης.


Παρά την κοινή πεποίθηση ότι οι συγκρούσεις στον εργασιακό χώρο έχουν μόνο αρνητικό αντίκτυπο, πρόσφατες μελέτες έδειξαν ότι αυτές μπορούν να αποφέρουν οφέλη για τους εργαζόμενους, όπως την αύξηση της δημιουργικότητας, που οδηγήσει στην καινοτομία, την ανοιχτή και ειλικρινής ανταλλαγή ιδεών και τον υγιή ανταγωνισμό μεταξύ των εργαζομένων.





Οι 5 στρατηγικές- κλειδιά!



#1 Αντιμετωπίσετε την σύγκρουση το συντομότερο δυνατόν.

Πολλοί από εμάς αποφεύγουμε τις συγκρούσεις με την ελπίδα ότι μια διαμάχη ή ένα προβλήματα θα λυθεί μόνο του. Ενώ αυτή φαίνεται μια δελεαστική προοπτική, η αλήθεια είναι ότι κάτι τέτοιο συνήθως επιδεινώνει την κατάσταση. Οι συγκρούσεις που αγνοούνται έχουν την τάση να φουντώνουν με την πάροδο του χρόνου και να εμφανίζονται ξανά στις πιο ακατάλληλες στιγμές. Γι' αυτό επιλέξτε να τις αντιμετωπίσετε την στιγμή που συμβαίνουν, εξαλείφοντας μια δυνητικά τοξική κατάσταση στην αρχή της.


#2. Επιλύσετε την σύγκρουση μέσω μιας ιδιωτικής συνάντησης.

Είτε η σύγκρουση έλαβε χώρα μέσω email, σε μια συνάντηση ή στο Teams, βεβαιωθείτε ότι η επίλυση της γίνεται σε νέα ιδιωτικό περιβάλλον, χωρίς την παρουσία τρίτων. Κάτι τέτοιο θα επιτρέψει στους εμπλεκόμενους να εκφράσουν τα συναισθήματα και τις προθέσεις τους, σε ένα ασφαλές περιβάλλον και θα εμποδίσει τυχόν παρευρισκόμενους να εμπλακούν χωρίς λόγο.


#3 Ξεκινήστε την συζήτηση με ηρεμία.

Σύμφωνα με την Δρ. John Gottman, ειδικό στην διαχείρηση σχέσεων, ο τρόπος με τον οποίο ξεκινάτε μια διαμάχη και πιο συγκεκριμένα τα τρία πρώτα λεπτά της, παίζουν καθοριστικό ρόλο στην έκβασή της. Χρησιμοποιήστε ουδέτερη γλώσσα, επικεντρωθείτε στα γεγονότα και διαχωρίσετε το άλλο άτομο από το πρόβλημα. Για παράδειγμα προτιμήστε να πείτε “ Νιώθω ότι οι προσπάθειες μου δεν εκτιμούνται” παρά “Δεν εκτιμάς την προσπάθεια μου”.


#4 Ακούστε ενεργά.

Ακούστε τι έχει να πει ο συνομιλητής σας, χωρίς να διακόπτετε και δώστε του τον χώρο και τον χρόνο να εκφράσει τις σκέψεις και τις ανησυχίες του. Επίσης είναι αρκετά βοηθητικό, αφού το άλλο άτομο ολοκληρώσει την ομιλία του, να επαναδιατυπώσετε όσα σας είπε για να βεβαιωθείτε ότι καταλαβαίνετε τα ίδια πράγματα.


#5 Εξερευνήσετε τις διαθέσιμες λύσεις. 

Ως κίνηση καλής θέλησης, γίνετε ο πρώτος που θα εξερευνήσει τις διαθέσιμες εναλλακτικές για την επίλυση της διαμάχης. Προσπαθήστε να δημιουργήσετε κάποιου είδους συμβιβασμό, εξετάστε πιθανές επιλογές και δοκιμάστε να αναφέρετε τα υπέρ και τα κατά τους. Τέλος, αφού καταλήξετε σε μια λύση προσδιορίσετε ποιες ενέργειες θα ακολουθήσουν και δεσμευθείτε στην πραγματοποίηση τους.


Εφαρμόζοντας αυτά τα βήματα, θα είστε σε θέση να διαχειρίζεστε αποτελεσματικά τις συγκρούσεις στο χώρο εργασίας σας και να επωφεληθείτε χτίζοντας πιο στενούς δεσμούς με τους συναδέλφους σας, αποκτώντας νέες γνώσεις αλλά και μια πολύπλευρη οπτική!




*Κλείσε μια δωρεάν αναγνωριστική συνέδρια life coaching, στο https://dynamiscoaching.gr

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια